top of page
2.jpg

כרתים - מגרסת המלון של טיסת השוקולד אל חוף הים של היפים והאמיצים

את חגיגות יום ההולדת האלה חשבנו לעשות בקרוז מפנק, בסיישל ובדובאי. לקורונה ולמלחמה האחרונה היו תכניות אחרות - יצאנו מהממ"ד ועלינו על טיסה קצרה לכרתים. גם שם כמעט נהרסו לנו התכניות כשנחתנו במלון שנלקח שבי בידי מסיבת רווקות נוסח טיסת השוקולד. 24 שעות אחרי כבר מצאנו עצמנו בפיסת גן עדן בכרתים...


אז אחרי שנה ושלושה חודשים של "עוצר יציאות (לחו"ל)" בגלל הקורונה שגרם לנו להתגעגע אפילו לקפה שעולה 20 ש"ח בנתב"ג ורגע לפני חגיגות יום ההולדת שלנו מצאנו את עצמנו יושבים בממ"ד וצופים במופע טילים ויירוטים כמו שרק במזרח התיכון יודעים להפיק. יהודה עמד לחגוג 40 ויובל 44 והחלטנו שאין מצב שאנחנו נכנעים! לא למגיפה עולמית שהרסה לנו תכניות גם לקרוז מפנק וגם לחופשה חלומית בסיישל ולא למלחמה שביטלה את דובאי.


נחושים ומחוסנים ואחרי שהצלחנו להבין את כל ההנחיות ליוצאים מהארץ הזמנו מהיום למחר כרטיס טיסה לכרתים.

כדי להקל לכם על החיים ולעשות לכם את החופשה אפילו כיפית יותר ריכזנו לכם את כל הנהלים הרלוונטיים לטיסה ליוון וחזרה לארץ: כאן.

את הלילה הראשון בכרתים בילינו במה שזכה אצלנו לכינוי "גרסת המלון של טיסת השוקולד" – מלון Stella Island עליו נכתוב בהמשך לטובת כל אותם ישראלים רבים ששוקלים לבחור בו כיעד לחופשה שלהם.

אחרי שנמלטנו ממנו המשכנו ברכב עוד כ-45 דקות מערבית מהרקליון לאלונדה (Elounda) ונחתנו בכוכב אחר – Blue Palace, a Luxury Collection Resort and Spa.


ה-Blue Palace נשמע כמו חלום: הוא אחד מ- The Luxury Collection של רשת מלונות Marriot - רשימת מלונות אקסקלוסיבית של הרשת אשר "מבטיחים לייצר חוויות ייחודיות ואותנטיות אשר ייצרבו בזיכרונכם לעד" (לא פחות....). בנוסף, המלון נבחר כאחד מבתי המלון הטובים ביותר באירופה לשנת 2020 של מגזין התיירות הנחשב Condé Nast Traveller.

הלוך – בטיסת אל על קצרצרה של שעה ורבע שיצאה והגיעה במועד. הרגשנו מיוחדים באופן יוצא דופן כאשר קיבלנו בקבוק מים של נביעות וערכת קורונה שכללה מסיכה וג'ל חיטוי.

חזור – טיסה עם חברת Blue Bird (חברה ישראלית בתחפושת יוונית שנמצאת בבעלות של חברת קווי חופשה הישראלית). חוויה נוראית – החל מניסיון להשיג אותם טלפונית ללא הצלחה כשרצינו להזיז את הטיסה, דרך שירות קרקע איטי ובלתי מקצועי בעליל בשדה"ת בכרתים (אשר לה תרם בחור תמהוני שהתעקש להעלות למטוס שמשייה שקנה בקיוסק באחד החופים) ועד טיסה שהרגישה יותר כמו אוטובוס מאילת לת"א בחופש הגדול. בקיצור - ממליצים בחום להוסיף כמה שקלים ולטוס עם חברה אחרת.

ה-Blue Palace הוא למעשה כפר נופש המשתרע על פני מדרון בשטח של 580 דונם. למלון אין מבנה מרכזי אלא בונגלוס, סוויטות ווילות הפזורות על פני המדרון בשטח הגדול הטובל בגנים מטופחים והצופה כולו אל מפרץ מי טורקיז יפהפה של הים האגאי. מול המפרץ נמצא האי המפורסם ספינולנגה ששימש כמושבת מצורעים ונכתב עליו בספר המפורסם האי של סופיה.


כל מה שתצטרכו לעשות כשתגיעו אל הלובי הוא לזרוק את מפתחות הרכב לבלבוי שיקבל את פניכם בקאלימרה + חיוך, להתחיל להרגיש כמו הגרסה היוונית של היפים והאמיצים ולהחליט איזו כרית תבחרו מתפריט הכריות הלילה.


בלובי יש כל מה שמלון יוקרה ים תיכוני צריך – תקרות גבוהות, קשתות עם נוף לים, שנדלירים ענקיים, צ'ק אין בפינת ישיבה כשפקיד הקבלה מגיע אליך, קירות זכוכית צופים אל הים, יציאה אל בריכה המשקיפה לים (כי מה יותר מגניב מלהיות במים ולראות מים בו זמנית) וכמה נשות אוליגרכים בביקיני קטן אוחזות בשקית גדולה עם הרכישות האחרונות מחנות המלון.

מה שכן מגניב במלון הוא שמהלובי יורדת מעלית-רכבל מזכוכית עד לחוף הים כדי לחסוך לנו הליכה של כמה דקות במדרון התלול על נעלי עקבים. ציניים ככל שתהיו – המראה במורד הדרך פשוט עוצר נשימה [סרטון]

חשוב לציין שלמלון יש בריכה גדולה במפלס הלובי, בריכה מחוממת נוספת מעל מפלס הלובי (אך אין לה נוף לים) ועוד אחת ענקית במפלס הים. בנוסף, יש חוף ים פרטי שמיד כשתגיעו אליו יגיע מישהו לפרוס לכם מגבות על מיטת השיזוף ולהסביר שאם יתחשק לכם לאכול ולשתות כל שתצטרכו לעשות הוא לצלצל על כפתור הפעמון וזה יקרה.



המלון מציע מגוון גדול של חדרים: חדרים רגילים, בונגלוס עם בריכה פרטית (מחוממת או לא), וילות למשפחות וסוויטות פרטיות. בחיים כמו בחיים – המחירים והשירות שמקבלים עם החדר משתנה בהתאם. שימו לב שלמלון יש אזור ישן יותר בו חדרים מסוימים ואזור חדש יותר עם חדרים אחרים. לפני ההזמנה כדאי לברר באיזה חלק של המלון החדר שבחרתם.


טווח המחירים לחודשי הקיץ נע בין 450 יורו לחדר רגיל ללילה ועד 1,450 יורו ללילה אם תבחרו את אחת מהסוויטות היוקרתיות. וילות משפחתיות עם מספר חדרי שינה כבר יעלו הרבה יותר.

המלצה שלנו - למרות שישראלים לרוב אוהבים להזמין את בתי המלון שלהם דרך אתרי ההזמנות למיניהם אבל דווקא פה שווה להזמין ישירות מרשת Marriott משלוש סיבות: האחת, הרשת מבטיחה להשוות מחירים אם תמצאו מחיר זול יותר ברשת; השנייה, כי צוברים נקודות לשהיות הבאות; והשלישית היא כי ישנן הטבות שונות ששוות כסף. אנחנו למשל קיבלנו הנחה קבועה במסעדות המלון ובספא ו-50 יורו ליום לשירותי המלון השונים.


כאמור, המלון מציע מגוון די גדול של חדרים ולכל אחד תג מחיר שונה בהתאם למה שהוא מציע.


חלק מהסוויטות והוילות השוות במלון גם נחשבות לחלק מה-Haven Collection, שלמקרה ותרגישו המוניים מדי גם במקום הזה, הן יציעו לכם אזור ייעודי בחדר האוכל ובחוף שם גם תקבלו בכל ביקור סלסלה עם מגבות, בקבוקי מים וקרם שיזוף של חברת הקוסמטיקה היוונית האיכותית Apivita. בחדר תמצאו בקבוקי יין, וויסקי ועוד הפתעות ובכל פעם שתחזרו לחדר תגלו שפיית האלכוהול ביקרה בחדר וחידשה לכם את המלאי.

מעבר לזה, אל תשכחו שאתם ביוון והשירות בהתאם אז אל תצפו שמישהו ימהר או יצא מגדרו כדי לספק את צרכיכם.


לרגל ימי ההולדת ופתיחת עונת התיירות שלנו התפרענו ולקחנו את ה- Island Villa המהממת שהגיעה עם כמה פינוקים (תראו בסרטו)....

הספא של המלון - Elounda Spa - אמנם יפה מאוד וכל הטיפולים נעשים ע"י מעסים מוסמכים של חברת הקוסמטיקה הבריטית השווה Elemis שכנראה לומדים בקורס לשאול בכל כמה דקות אם נוח לך ואם עוצמת העיסוי מתאימה אבל יחד עם זאת לא מצאנו את הטיפולים מצדיקים את המחיר ובלב שלם נמליץ לכם לשמור את הכסף לפינוקים אחרים.

במלון יש כמה מסעדות אבל את השפים אפשר לשלוח בכיף להשתלמויות אצל המאמות שמבשלות בטברנות המקומיות.

המלון נמצא כמה דקות נסיעה מכפר קטן בשם Plaka ובו כמה טברנות שמגישות אוכל יווני ומאכלי ים טריים על שפת הים. לאוהבי הדגים ופירות הים - אל תחמיצו את Ostria.

10 דקות נסיעה בכיוון ההפוך יקחו אתכם לעיירה בשם Elounda בה תוכלו למצוא מגוון טברנות, מסעדות וחנויות קטנות. המוסקה ב-Rakomelo העיפה אותנו לגמרי.

"העיר הגדולה" הקרובה במונחי אי יווני היא Agios Nikolaos ששווה ביקור בלי קשר (חצי שעה נסיעה ברכב). במרכזה אגם קטן ויפה ומסעדות רבות סובבות אותו. למי שצזיקי כבר יצא לו מהאף ורוצה לגוון את החופשה עם אוכל אירופאי נמליץ על Piato בעיר.

בסוף כל ארוחה יוונית תקבלו עם החשבון כוס אוזו/ראקי וקינוח הבית אז "יאמאס".


ביוון קל מאוד לשכור מכונית ויש חברות רבות המציעות מכוניות שונות במחירים שונים. שימו לב, לרוב החברות המקומיות והזולות יותר מציעות רכבים ישנים, פחות מתוחזקים, ללא מערכות המתחברות לטלפון ב-Bluetooth. בנוסף, רוב הרכבים ביוון הם עם גיר ידני.

עם או בלי ילדים? גם וגם. המלון יכול להתאים לחלוטין לזוגות שבאו למצוא שקט ושלווה וגם למשפחות עם ילדים שמחפשים בריכה להשתולל בה, ספורט ימי או קפיצת ראש מהמזח לים.

אחרי הייבוש של הקורונה בהחלט מגיע לכם את ה-Blue Palace - מדובר באחד המלונות היפים, כיפיים ויוקרתיים שתוכלו למצוא ביוון. הוא מתאים במיוחד למי שבא למצוא שלווה ברמה של 5 כוכבים ולא בהכרח מחפש חיי לילה וקניות. אז תפרגנו לעצמכם כמה ימים של הפסקה ממירוץ החיים עם מישהו.י.הם.הן שאוהבים, תדפיסו תעודת התחסנות, תחתימו דרכון ותמצאו עצמכם די מהר עם ספר ובירה/קוסמופוליטן על חוף הים הטורקיזי של אלונדה. בהחלט מומלץ לוותר על טיפולי הספא ומסעדות המלון ולהנות הרבה יותר מהאוכל המקומי. אם אתם בתקציב תקציב פחות מוגבל - ממליצים בחום לקחת את החדרים הטובים יותר שיש למלון להציע.


ואל תשכחו - חיים רק פעם אחת אז תעשו את זה כמו שצריך !



כמה זה שווה את הכסף? ✔✔✔✔

כמה ישראלים? ✔✔

כמה טעים? ✔✔✔

איך החדר? ✔✔✔✔

כמה מפנק השירות? ✔✔✔

מתאים לילדים? ✔✔✔✔

יש מה לעשות? ✔✔

כמה סה"כ כדאי? ✔✔✔✔


תרימו כוסית אוזו גם בשבילנו, תיהנו ואל תשכחו ללחוץ כאן ולעקוב אחרינו באינסטגרם

bottom of page